Celý večer měl sympatický laskavý humor

Opera +, 7. března 2019, Dita Hradeckáblank

Barokní rozkoše v Lobkowiczkém paláci

Celou recenzi si můžete přečíst na webu Opera+.

Píše-li se na webu souboru Collegium Marianum, že Barokní podvečery patří k „nejoriginálnějším hudebním projektům metropole“, není to vychloubání, ale konstatování faktu.

Dramaturgie koncertů dokáže pod atraktivním titulkem poskládat hudební rarity i známé kusy tak, aby to celé mělo spád a dávalo smysl. A publikum na to slyší.

Časopis Harmonie, 7. března 2019, Jindřich Bálek

 

Bach a Bacchus na Barokních podvečerech

Celou recenzi si můžete přečíst na webu časopisu Harmonie.

Barokní podvečery 5. března měly nádech exkluzivity, neboť se konaly v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě. A program byl řekněme aristokraticko-kratochvilný, zahajoval letošní řadu „Stravaganza“, kdy se vybírá ze skladeb extravagantních či experimentálních.

Celý večer měl sympatický laskavý humor a velký kus hudební objevnosti, protože ani Kantáta o kávě se nahraje často a ostatní díla už vůbec ne. Všechno skvěle pasovalo dohromady a orchestru Collegium Marianum jako by dodávala ducha a vnitřní soudržnost flétna umělecké vedoucí Jany Semerádové. Bylo to o tom, jak kouzlu kávy podléhají všechny národy, ale každý tomu přece jen dá trochu jiného ducha. A program koncertu byl perfektně vypraven jak dvojjazyčnými texty kantát, tak průvodním textem Jany Frankové.

 

Klasikaplus.cz, 7. března 2019, Petr Veber

Collegium Marianum: Přejeme požehnaný půst!

Celou recenzi si můžete přečíst na webu Klasika +.

Koncert měl skvělé parametry v dramaturgii i v interpretaci. Ozdobou večera byla nejen hra Jany Semerádové, střídající tři různé dobové flétny, ale rozhodujícím způsobem také hlas belgické sopranistky Lore Binon, křišťálově čistý, přesný a příjemný, držící se mimořádně pěkně stylu.