Opera +, 7. března 2019, Dita Hradecká
Barokní rozkoše v Lobkowiczkém paláci
Celou recenzi si můžete přečíst na webu Opera+.
Píše-li se na webu souboru Collegium Marianum, že Barokní podvečery patří k „nejoriginálnějším hudebním projektům metropole“, není to vychloubání, ale konstatování faktu.
Dramaturgie koncertů dokáže pod atraktivním titulkem poskládat hudební rarity i známé kusy tak, aby to celé mělo spád a dávalo smysl. A publikum na to slyší.
Časopis Harmonie, 7. března 2019, Jindřich Bálek
Bach a Bacchus na Barokních podvečerech
Celou recenzi si můžete přečíst na webu časopisu Harmonie.
Barokní podvečery 5. března měly nádech exkluzivity, neboť se konaly v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě. A program byl řekněme aristokraticko-kratochvilný, zahajoval letošní řadu „Stravaganza“, kdy se vybírá ze skladeb extravagantních či experimentálních.
Celý večer měl sympatický laskavý humor a velký kus hudební objevnosti, protože ani Kantáta o kávě se nahraje často a ostatní díla už vůbec ne. Všechno skvěle pasovalo dohromady a orchestru Collegium Marianum jako by dodávala ducha a vnitřní soudržnost flétna umělecké vedoucí Jany Semerádové. Bylo to o tom, jak kouzlu kávy podléhají všechny národy, ale každý tomu přece jen dá trochu jiného ducha. A program koncertu byl perfektně vypraven jak dvojjazyčnými texty kantát, tak průvodním textem Jany Frankové.
Klasikaplus.cz, 7. března 2019, Petr Veber
Collegium Marianum: Přejeme požehnaný půst!
Celou recenzi si můžete přečíst na webu Klasika +.
Koncert měl skvělé parametry v dramaturgii i v interpretaci. Ozdobou večera byla nejen hra Jany Semerádové, střídající tři různé dobové flétny, ale rozhodujícím způsobem také hlas belgické sopranistky Lore Binon, křišťálově čistý, přesný a příjemný, držící se mimořádně pěkně stylu.