Sólisté

Hana Blažíková je absolventkou Pražské konzervatoře (2002) a mistrovských kurzů u Poppy Holden, Petera Kooije, Moniky MauchHowarda Crooka. Věnuje se interpretaci převážně barokního, renesančního a středověkého repertoáru a spolupracuje s orchestry a hudebními tělesy z celého světa, z nichž jmenujme Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan, Sette Voci, Gli Angeli Genève, La Fenice, Tafelmusik.

V roce 2011 debutovala v newyorské Carnegie Hall s orchestrem Bach Collegium Japan pod vedením Masaaki Suzukiho a vystoupila v Janových pašijích s Bostonským symfonickým orchestrem. V roce 2017 debutovala na prestižním Salzburském festivalu (Salzburger Festspiele) v sérii tří oper italského barokního skladatele Claudia Monteverdiho L’OrfeoIl ritorno d’Ulisse in patriaL’incoronazione di Poppea. Orchestr English Baroque Soloists a sbor Monteverdi Choir řídil John Eliot Gardiner.

<b>In natali Domini <br>Barokní podvečery 2015<br> © Petra Hajská</b>

Barbora Kabátková žije hudbou od dětství. Díky interpretačním kurzům pod vedením Maria van Alteny, Petera Kooije, Julie Hassler, Howarda Crooka či Joela Frederiksena nalezla cestu ke staré hudbě, které nyní věnuje nejvíce času. Hraje na středověké harfy a psalterium. Je uměleckou vedoucí a dramaturgyní vysoce ceněného ženského souboru Tiburtina Ensemble.

Barbora Kabátková pravidelně vystupuje na předních českých a světových koncertních pódiích a spolupracuje se soubory jako Collegium Vocale Gent (Philippe Herreweghe), Collegium 1704 (Václav Luks), Cappella Mariana (Vojtěch Semerád), Concerto Melante (Raimar Orlovsky), Accentus Austria (Thomas Wimmer) či La Grand Chapelle (Ángel Recasens).

Barokní podvečery 2013<br>Vánoce v římském paláci<r> © Anna Chlumská

Studiu sólového zpěvu se začal věnovat soukromě při studiu elektrotechniky na VUT v Brně. Od roku 2008 začal navazovat spolupráci s předními ansámbly středověké, renesanční a barokní hudby v ČR i v jiných evropských zemích. Mezi tyto ansámbly patří Collegium Marianum, Cappella Mariana, Collegium 1704, Schola Gregoriana Pragensis, Ensemble Inégal, Collegium Vocale Gent, Vox Luminis, La Grande Chapelle, Copenhagen Baroque Soloists, Wrocław Baroque Ensemble.

V interpretaci barokní a renesanční hudby čerpá z mistrovských kůrzu u basisty Joela Fredericksena, sopranistky Evelyn Tubb a tenoristy Erika Stoklossy.

Kromě zpěvu se věnuje hře na tenorový a basový sackbut (renesanční obdoba trombonu). Zde mu byli učiteli vynikající hráči jako Franck Poitrineau, Bernhard RainerAdam Woolf.

Tomáš Lajtkep @ Petra Hajská

Tomáš Král studoval zpěv na JAMU a dále se zdokonaloval pod vedením Julie Hassler, Howarda Crooka, Petera Schreiera, Joela FrederiksenaIvana Kusnjera.

Jako sólista vystupoval na festivalech jako Festival d’Ambronay, Tage Alte Music Regensburg, Oude Muziek Utrecht, MA Brugge, Salzburger Festspiele či v bruselském centru Bozar.

V roce 2016 se zúčastnil vysoce ceněného scénického provedení Janových pašijí J. S. Bacha se souborem B’Rock Gent v inscenaci Pierra Audiho.

Tomáš Král se podílel na řadě vysoce ceněných nahrávek věnovaných zejména dílu Jana Dismase Zelenky (Missa Votiva, Requiem & Officium defunctorum, Responsoria pro hebdomada sancta, Sepolcri aj.).

180315_Lecons-de-Tenebres_06_c_PetraHajska

Jaromír Nosek vystudoval zpěv na Pražské konzervatoři a na AMU v Praze. Absolvoval stipendijní stáže na Dartington International Summer School ve Velké Británii (Emma Kirkby), na Accademia Chigiana v italské Sieně (Christophe Rousset) a na Conservatorio Santa Cecilia v Římě (Sara Mingardo) a zúčastnil se řady mistrovských interpretačních kurzů.

Pravidelně spolupracuje s renomovanými českými soubory a orchestry, jako jsou Collegium 1704, Cappella Mariana, jeho bohaté koncertní zkušenosti však zahrnují i spolupráci s řadou souborů zahraničních – například Wrocławska Orkiestra Barokowa, Gli Angeli Genève, Vox Luminis, La Venexiana či Lautten Compagney.

Jaromir_Nosek_01_(c)_PetraHajska