KlasikaPlus.cz: Pražské Barokní podvečery se na závěr roku přesunuly do vánočního Říma
KlasikaPlus.cz, Kateřina Pincová, 31. 12. 2024
Collegium Marianum při koncertu s názvem Il Natale Romano opět oslnilo už výběrem programu, ve kterém dokonce figurovala i jedna česká premiéra, a spolu s pěticí sólistů vytvořilo vánoční atmosféru v originálním pojetí a zapamatování hodnou tečku za starým rokem.
Na koncertech, které vytváří Collegium Marianum se svou uměleckou vedoucí Janou Semerádovou, je pro mě nejpřitažlivější důmyslnost, zcela zřejmá erudice, ale hlavně inovativnost. Soubor přináší hudbu, kterou běžně na koncertech neslýcháme, ale která si plně zaslouží, aby v koncertních sálech znovu zněla.
V závěrečném ansámblu pak už nadšením a energií překypovali všichni. Koncertu však ještě zcela konec nebyl, jak už předtím napověděla notová příloha programu. Collegium Marianum si pro své posluchače nachystalo ještě dvě koledy a diváci byli vyzváni ke spojení sil se zpěváky. Samozřejmě však v případě koncertu tohoto souboru nešlo o „jednoduchoučké vánoční zpíváníčko“ – Chtíc aby spal jsme obdrželi čtyřhlasně a zdaleka ne všichni lidé v publiku se pustili do sopránového partu. Ale od posluchačů Barokních podvečerů bych vlastně nic jiného nečekala.
Opera+: Pražské Barokní podvečery se na závěr roku přesunuly do vánočního Říma
OperaPlus.cz, Jan Venclík, 3. 1. 2025
Programem s rozsáhlou kantátou Alessandra Scarlattiho „Abramo, il tuo sembiante“ potěšilo Collegium Marianum publikum na tradičním vánočním koncertě v pražském kostele sv. Šimona a Judy. Večer nabídl působivé pěvecké výkony pětice sólistů, zejména Pavly Radostové a Tomáše Šelce.
Skvělou dramaturgickou volbou se stalo zařazení vánoční kantáty Alessandra Scarlattiho Abramo, il tuo sembiante, která vznikla v podobné době jako dílo Händelovo. Klíčový podíl na zdaru tuzemské premiéry skladby měli sólisté Hana Blažíková, Pavla Radostová, Vojtěch Pelka, Marek Žihla a Tomáš Šelc.