Acis a Galatea

Acis a Galatea

Pastorální opera G. F. Händela HWV 49a (1718)
Scénické provedení s loutkami

Patricia JANEČKOVÁ/Hana BLAŽÍKOVÁ | Galatea (soprán)
Benedikt KRISTJÁNSSON | Acis (tenor)
Patrick GRAHL | Damon (tenor)
Tomáš KRÁL | Polyphemus (baryton)
Tomáš LAJTKEP | Coridon (tenor)

Jana SEMERÁDOVÁ | hudební nastudování, umělecké vedení
Vít BRUKNER | režie
Barbora ČECHOVÁ, Kateřina HOUSKOVÁ | scéna a loutky
Markéta STORMOVÁ | kostýmy
Lukáš VALISKA | světla

COLLEGIUM MARIANUM
BUCHTY A LOUTKY

Opera Acis a Galatea přináší ideální obraz života v lásce a míru, který nedokáže zničit ani šílená žárlivost a v němž smrt není znamením konce.

Recenze

Eva Polívková, Opera PLUS
Hudební stránka jako obvykle aspirovala na dokonalost. Je až neuvěřitelné, jaké energie a jakých efektů byl schopen soubor o pouhých deseti členech. Zpěváci používali hojně barokní gestiku, která tentokrát nepůsobila nijak uměle ani jako prvek pro zasvěcené.

Zásluhou režie Víta Bruknera dostala gesta i pózy nový smysl, když se jejich součástí stala náhle vyrostlá květina nebo okolo poletující pták. Režie hýřila nápady až marnotratně a rozesmávala publikum mnohem častěji, než je v opeře zvykem.

Co se týče loutek, bylo využito množství loutkářských technik, marionety, javajky, stínové i černé divadlo, běžná zmenšená, reálná i nadživotní velikost loutky, dřevěné kloubové postavy, masky, umělé květiny, ptáci a další zvířata, skaliska a vodní zřídla.

Stíraly se rozdíly mezi dekorací a kostýmem, například když ze sněhobílé dámské paruky vzniklo nadýchané hnízdečko pro ptáčky nebo když pánská paruka ožila a stala se animovanou ovečkou.

DSC_7833

Nejbližší koncerty